Eksempler på et hjemmekontor

Eksempel 1

Kinnarps’ 6000 serie kontorstol med dens mange indstilling muligheder er personlig ergonomi. Den fås I mange variationer og er derfor et populært valg for mange da den virkelig kan optimeres for hver person. Kombineret med et ergonomisk hæve/sænke bord fra Kinnarps’ Oberon serien og hjemmekontoret er både funktionelt og æstetisk. Ud over at være ergonomisk og æstetisk er Oberon serien oven i hatten også et miljøbevidst valg, da det er lavet af miljøvenlige materialer og smarte tekniske løsninger.

Eksempel 2

En kombination af Nano skrivebord og Esencia kontorstol fra Kinnarps giver et funktionelt hjemme set-up. Esencia kontorstolen fås i tre variationer der alle er funktionelle og æstetiske, det er en stol der fokusere på det væsentlige og kombineret med et multifunktionelt bord fra Nano serien, giver det et hjemmekontor der fungere for mange arbejdsopgaver.


Hvad er bruttolønsordning

Når en medarbejder skal arbejde hjemmefra kan der tages brug af bruttolønsordningen, det er en ordning hvor medarbejder og arbejdsgiver kan aftale at møblerne og gear til hjemmekontoret betales over medarbejderens bruttoløn, det vil sige en nedgang i løn mod goder, som for eksempel ordentlige møbler, belysning eller skærme til kontoret der hjemme. At anskaffe hjemmekontor gennem denne ordning giver også en besparelse på møblerne præcis fordi de bliver betalt af bruttolønnen (før skat)

Hvilke krav er der for bruttolønsordning?

Der er nogen krav der skal opfyldes i forbindelse med bruttolønsordningen:

- Aftalen skal indebære en reel fremadrettet nedgang i den kontante løn

- Det skal være arbejdsgiveren, der stiller godet til rådighed. Medarbejder må altså ikke selv betale for godet og efterfølgende få refunderet udgifterne.

- Aftalen skal være inden for rammerne af de gældende regler, fx de overenskomster, der regulerer ansættelsen.

- Der kan læses mere om ordningen samt kravene på skat.dk.

- Derudover er der nogen krav til indretning af kontoret fra arbejdstilsynet, som også stadig gælder på hjemmekontoret bl.a.:

- Inventaret skal passe til den ansatte, der bruger det.

- Hvis arbejdet kræver særlig belysning, skal der være en arbejdslampe til rådighed

- At der skal være tilstrækkelig plads til hensigtsmæssige arbejdsstillinger og bevægelser


Der kan læses mere om disse og andr krav for hjemmearbejde på Arbejdstilsynets hjemmeside. Disse krav fra Arbejdstilsynet kan give problemer når medarbejdere skal arbejde hjemmefra. Derfor er Bruttolønsordningen en god måde at stille både arbejdsgiver og medarbejderne bedre når der skal arbejdes hjemmefra.



Hvad nu hvis jeg vil vide mere om hjemmekontor og bruttolønsordningen?

Hvis du vil vide mere om ordningen, hvilke møbler der lever op til kravene eller gerne vil have lidt personlig sparring med en af vores konsulenter kan du kontakte os på 9619 4000, 2161 3504 eller ml@redofficekonpap.dk og vi vil med glæde hjælpe med at få jeres hjemmekontorer helt til top.